Nieuwe kamergenoten - Reisverslag uit Pietrasanta, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu Nieuwe kamergenoten - Reisverslag uit Pietrasanta, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu

Nieuwe kamergenoten

Blijf op de hoogte en volg Richard

24 April 2018 | Italië, Pietrasanta

Na een dag helemaal alleen te zijn geweest kreeg ik er gisteren 2 kamergenootjes bij. Ik heb ze meegesleept naar het restaurant van gisteren, waar we wederom de enige eters waren. Toch een toename van 200% gerealiseerd!
Ezio is een gepensioneerde medewerker van de staat. Hij komt uit een klein plaatsje in Val d'Aosta, en loopt van Aosta naar Rome. Met zijn rijzige gestalte en borstelige snor een echte pelgrim. Hij is onderweg bevriend geraakt met Antonio, een Braziliaan. Antonio sleept altijd een enorme fotocamera met statief mee. Op mijn vraag of dat niet erg zwaar was zei hij dat hij dat er maar voor over moest hebben. Hij maakt een documentaire over de Via Francigena. Ik mocht in de camera zeggen dat ik Richard heet en uit Nederland kom. Dus wie weet ben ik binnenkort in een documentaire te bewonderen! Bij een kasteel op een heuvel ging zijn rugzak open, en kwam er een hele drone tevoorschijn! Hij heeft er luchtfoto's mee gemaakt.
De omgeving is bekend om zijn marmerwinning. We kwamen ook langs de carrara fabriek. Dat deed een belletje rinkelen, er ligt carrara split in mijn tuin. Nee, ik heb geen zakje meegenomen... veel te zwaar... Je ziet dat marmer overal terugkomen. In de dom van Pietrasanta, waar we overnachten, is alles van marmer gemaakt. Erg mooi! Tevens is er een tentoonstelling hier. Er staan overal door het plaatsje beelden.
Morgen gaan we weer uit elkaar. De heren lopen 33 km naar Lucca, ik doe dat rustig aan in 2 dagen. Volop genieten :-)
Ciao!

  • 24 April 2018 - 23:08

    Carmela:

    Wat een leuke contacten doe je zo op tijdens deze reis, super leuk. En dan straks als filmster door het leven gaan, poeh poeh het kan niet op ;-)
    In Lucca moet je ook even de tijd nemen, zo'n mooi stadje. Lekker op een terrasje neerstrijken en genieten, dat is een mooi vooruitzicht maar eerst die 33 km maar eens lopen. Succes en genieten maar weer...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pietrasanta

Via Francigena

Via Francigena van Piacenza naar Roma

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2018

Senza fine

26 Mei 2018

Weggestuurd

23 Mei 2018

Piano piano

20 Mei 2018

Bont gezelschap

16 Mei 2018

Montefiascone
Richard

Actief sinds 28 Maart 2018
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 14820

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

14 April 2018 - 27 Mei 2018

Via Francigena

Landen bezocht: