De Appenijnen - Reisverslag uit Cassio, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu De Appenijnen - Reisverslag uit Cassio, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu

De Appenijnen

Blijf op de hoogte en volg Richard

16 April 2018 | Italië, Cassio

Na de expeditie van gisteren vandaag "slechts" 21 km. Maar dan wel 1.100 meter bergop! Nooit geweten dat de Appenijnen van die venijnige, steile bulten waren. Je moet er iets voor over hebben om al dat moois te zien! Bij voorbeeld 3x over een riviertje zien te komen zonder voldoende stenen boven water...
De hostel is de enige in de wijde omtrek, op 800 meter hoogte. Ik had een basic onderkomen in gedachten, maar ik blijk de plank flink misgeslagen te hebben. Dit is een museum! Ik heb een zolderkamertje met een 2-persoonsbed met gekleurde dekbedden en een levensgrote knuffelhond. Aan de muur o.a. een hoed, foto van Audrey Hepburn eneen paraplu, er staat een tafel gedekt voor 4, aan de balk hangt een nachtjapon, onder de stoel staan 2 pantoffels. Langs de trap allemaal t-shirts aan de muur, overal liggen boeken. In de badkamer hangt een ochtendjas en er staat gel, zonnebrandcreme, scheermesje, wattenstaafjes. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het staat hier.
Er zijn hier geen winkels en restaurants in de buurt, maar we mogen hier koken met alle aanwezige ingredienten. Het is minestrone geworden, en 2 Franse heren hadden een bonenschotel met casserole gemaakt die ze met ons deelden. Na afloop als verrassing een Colombe della Pasqua. Lijkt op pannetone, maar dan voor bij Pasen.
Samenvattend; weer een geweldige beleving vandaag!
Morgen verder de Appenijnen in, en dan gaan we naar het dak van de tour, bijna 1.300 meter.
Ciao!

• 16 April 2018 - 21:59

Louise:

Morgen dus nog maar 500 hoogtemeters.
    Dat wordt dus een "makkie"?

• 16 April 2018 - 22:44

Carmela:

Die colomba hebben wij hier met de Pasen ook genuttigd, echt een Italiaans dingetje...erg lekker en zoet mmmm
    Succes morgen, benieuwd waar je morgen terecht gaat komen ;-)

• 17 April 2018 - 19:41

Laura Marinari:

Wat leuk Richard! Goditela questa avventura!!

• 17 April 2018 - 19:55

Birgitte:

klinkt weer goed! Foto's zijn natuurlijk ook leuk erbij....;)

• 19 April 2018 - 22:15

Wilma:

Dat verblijf van deze overnachting klinkt niet erg pelgrimsachtig, maar dat hoort er ook bij!