Lucca - Reisverslag uit Altopascio, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu Lucca - Reisverslag uit Altopascio, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu

Lucca

Blijf op de hoogte en volg Richard

28 April 2018 | Italië, Altopascio

Veel mensen hadden mij geadviseerd om een dagje in Lucca te blijven, en daar heb ik geen spijt van! Het centro storico is werkelijk fantastisch. Overal kleine straatjes, boogjes, poorten. En een duomo en een handvol andere kerken. Op 1 van de torens groeit zelfs een boom! Bovendien is het de geboorteplaats van componist Giacomo Puccini, en dat willen de Lucchesers weten ook! Veel namen van restaurants of gelateria's dragen de naam van 1 van zijn opera's.
Een rondwandeling over de stadsmuur is ook aan te bevelen.
De etappe van vandaag is er 1 om snel te vergeten. Alleen maar asfalt, meest door industriegebied, geen bezienswaardigheden (op een groot insect na), en bloedheet. Laatste stuk met een Duitse meegelopen, die taal ontbrak nog deze reis. Trouwens al 2 weken geen woord Nederlands gesproken...
In Altopascio was alles vol, dus ik zit 4 km verderop. Uiteraard moest ik daarheen via een industriegebied. Als ik zeg in the middle of nowhere dan is dat een understatement. Er staan hier een paar huizen waar kamers verhuurd worden. Voor de rest is er niks. Ik heb daar rekening mee gehouden en extra eten en drinken ingeslagen. Net met 3 Italiaanse twintigers buiten brood gegeten. Het meisje en haar broer (1 van de 2 mannen), heeft in de streek gewoond waar mijn oma vroeger een vakantiehuis had. Leuk gesprek was het weer. De gesprekken maakten het lelijke parcours weer helemaal goed.
Volgens de Italianen worden de komende etappes weer erg mooi. Ter compensatie zullen we maar zeggen :-)
Ciao!