Ma piove piove - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu Ma piove piove - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu

Ma piove piove

Blijf op de hoogte en volg Richard

01 Mei 2018 | Italië, San Gimignano

Het weer laat het een beetje afweten deze week, maar ik ben natuurlijk heel erg verwend geraakt hier. Vandaag geluk gehad, onderweg wel steeds bewolkt maar wel droog. Inmiddels zit ik in een mobile home op een camping 2.5 km voorbij San Gimignano (het Manhattan van de oudheid). De regen klettert gezellig op het dak. O.a door een subsidie van de Via Francigena Associatie is er hier een Villagio del Pellegrino gebouwd. 18 Mobile homes met toilet, douche en een koelkast. Ideaal, ik ga vragen of ik hier nog een nacht mag blijven. Beetje uitrusten van de Toscaanse heuvels. Die overigens wel prachtig zijn :-)
Gisteravond gezellig gegeten in het ostello. Ik zat aan tafel bij een Frans stel. Zij kwamen uit Straatsburg, en spraken beide redelijk Duits, hetgeen voor mij makkelijker is dan Frans. Ontzettend vriendelijke, lieve mensen. Door alle positieve ervaringen hier begint mijn kijk op Fransen langzaam te veranderen.
Vandaag met een Zwitser, Bernard gelopen. Een 67-jarige psycholoog uit Montreux. Mooie, soms diepzinnige gesprekken gehad, en als besluit een mooie quote; the man who doesn't walk, doesn't leave any traces.
Ciao!

  • 02 Mei 2018 - 13:08

    Carmela:

    Dat klinkt goed een eigen mobile home, het leven van een pelgrim spreekt mij wel aan ;-)
    Mooie quote trouwens.
    Geniet lekker van je vakantiedagje daar, even uitrusten hoort er ook bij.
    Hier in Nederland schijnt inmiddels de zon weer, de komende dagen wordt het steeds beter met zelf temperaturen van 25 gaden. In Italië komt de zon ook wel weer terug, hopelijk niet te warm voor je. Ciao ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, San Gimignano

Via Francigena

Via Francigena van Piacenza naar Roma

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2018

Senza fine

26 Mei 2018

Weggestuurd

23 Mei 2018

Piano piano

20 Mei 2018

Bont gezelschap

16 Mei 2018

Montefiascone
Richard

Actief sinds 28 Maart 2018
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 14848

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

14 April 2018 - 27 Mei 2018

Via Francigena

Landen bezocht: