Air B&B mijn ervaringen... - Reisverslag uit Monteroni d'Arbia, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu Air B&B mijn ervaringen... - Reisverslag uit Monteroni d'Arbia, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu

Air B&B mijn ervaringen...

Blijf op de hoogte en volg Richard

07 Mei 2018 | Italië, Monteroni d'Arbia

Vanochtend afscheid genomen van Fabio en weer back on track. Leuk om 's ochtends door een stad als Siena te lopen. Mensen gaan naar hun werk, drinken een cappuccino, eventueel met een cornetto erbij aan de bar, kinderen gaan naar school en een verkeersagent probeert alles in goede banen te leiden. Hetgeen natuurlijk niet lukt, dit is Italie... De pelgrim trekt hier weinig aandacht, mensen zijn met hun eigen leven bezig.
Na de stad volgde er een stukje industriegebied. Niet prettig lopen, maar ik had net een andere pelgrim ontmoet, Matteo uit de buurt van Verona. Hij is 36 en werkt bij Enel, het electriciteitsbedrijf van Italie. Het was een staatsbedrijf, maar 10 jaar geleden geprivatiseerd. Matteo werkt vaak in Puglia, dat wordt meestal gebruikt als er een nieuw systeem moet worden uitgetest. Vanwege de vele zonuren wordt daar veel meer stroom opgewekt dan verbruikt.
Eigenlijk tourt hij tijdens vakanties op de motor, maar nu op het laatste moment gaan wandelen. Volgende maand weer touren, waarbij hij ook voor het eerst Nederland gaat aandoen.
Op het industriegebied moesten we onder een spoortunnel door, maar die was afgesloten. Volgens de bewaker van het bedrijf ernaast omdat hij onveilig was, als er een trein overheen dendert kan er een stuk beton naar beneden komen. Over het hek klimmen leek ons daarom geen optie, omlopen dan maar. Even later sta je dan op een fantastisch mooie plek aan een beekje een broodje te eten. Geweldig, die afwisseling.
Omdat ik veel te snel ben (in dit tempo ben ik ruim een week te vroeg in Rome!), wil ik sommige etappes eerder overnachten, hetgeen best lastig is. Air B&B leek me een goede oplossing. Voor 35 euro een plekje vlak langs de route. Gereserveerd, en dan moet je bevestigen en betalen. Dat eerste was geen probleem, maar dat 2e... Anders dan bij booking.com kun je zonder creditcard niet betalen. En contant mag al helemaal niet. In een chat met de website gevraagd wat ik kan doen, maar na 18 uur nog steeds geen antwoord. Zo slecht! Dat antwoord gaat er ook niet meer komen, ik heb mijn account direct opgezegd. En via booking.com voor 2 tientjes meer een prachtig appartement gehuurd. Ruim, mooi ingericht, schoon, prachtige tuin om in te zitten, gratis koffie, thee en water, ruim tweepersoonsbed, schone handdoeken, ontzettend aardige eigenares, en een kaart van het dorp met daarop aangetekend waar de supermarkten en restaurants zich bevinden. Met i-deal betaald. Zo kan het dus ook...
Ciao!

  • 08 Mei 2018 - 10:31

    Carmela:

    Dat ziet er leuk uit zeg. Het klinkt als 1 feestje deze tocht. Geniet lekker van de rust even...

  • 08 Mei 2018 - 21:02

    Wilma:

    Lojkt me heerlijk om ook even zo'n onderkomen te hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Monteroni d'Arbia

Via Francigena

Via Francigena van Piacenza naar Roma

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2018

Senza fine

26 Mei 2018

Weggestuurd

23 Mei 2018

Piano piano

20 Mei 2018

Bont gezelschap

16 Mei 2018

Montefiascone
Richard

Actief sinds 28 Maart 2018
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 14825

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

14 April 2018 - 27 Mei 2018

Via Francigena

Landen bezocht: