Alles anders - Reisverslag uit Radicofani, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu Alles anders - Reisverslag uit Radicofani, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu

Alles anders

Blijf op de hoogte en volg Richard

11 Mei 2018 | Italië, Radicofani

En dan is ineens alles anders... Schreef ik vorige keer nog dat ik al 400 km zonder problemen had gelopen, dat was eergisteren van de ene op de andere minuut voorbij. Na de theepauze stond ik op om verder te lopen, maar had opeens pijn in mijn been. Met moeite de laatste 9 km afgelegd. Poosje later vertelde ik dat aan 1 van mijn Italiaanse kamergenoten. Hij pakte mijn been, drukte op een plek en zei; hier zeker? Aaaaaaaaaaaah... si! Volgens hem een typische overbelastingsblessure. Door steeds dezelfde beweging te maken. Hij raadde me Voltaren aan, pillen en gel. De pillen werken bloedverdunnend, dus die mag ik niet hebben. Dan maar arnica pilletjes. Op de rustdag nog geen echte verbetering, en volgens Lesley (de Australische) duurt het ca 2 weken. Zij had 2 jaar geleden hetzelfde.
Vandaag voelt gelukkig al iets beter, maar toch gekozen voor de bus naar Radicofani. Doet pijn in mijn pelgrimshart, maar 32 km met 950 hoogtemeters zie ik nu niet zitten.
De bus vertrok al om 7.20 uur (volgende 9 uur later!), en ik moest overstappen op een Pullman. Geen idee wat dat was. De overstap bleek op het parkeerterrein van een pompstation te zijn, met een bar die echter gesloten was. Half uur later komt er een aftands minibusje aangereden. De Pullman. De chauffeur reed meteen weg, over smalle weggetjes met haarspeldbochten, en wilde toen pas betaald krijgen. Levensgevaarlijk! Hij zocht op de tast naar een kaartje, nam mijn 5 euro aan en zocht naar wisselgeld. Euh.... laat maar zitten... Ik voelde me net iets minder onveilig toen hij weer op de weg lette.
En dan ben je er om 9 uur, terwijl het ostello pas om 14 uur open gaat. Dorpje is mooi, maar superklein. Een stuk of 10 bejaarden die een verhitte discussie over Berlusconi voerden, dat was het wel. De enige niet bejaarde kwam een praatje maken. In de jaren 60 woonden er nog 2.000 mensen, nu nog maar 700. Er is hier geen werk. Hijzelf is de lokale kaasmaker.
Ik denk dat ik morgen met de Pullman naar Acquapendente reis, en daar op zoek ga naar een fysiotherapeut. En dan hopelijk zondag weer te voet richting Rome. In korte etappes. Even doorbijten nog...
Ciao!

  • 11 Mei 2018 - 10:46

    Louise:

    Wat is dat nou jammer.
    Goed insmeren maar en veel met je pootje omhoog zitten om het rust te geven.
    En rekverband voor steun om je voet wikkelen.
    En dan maar hopen..

  • 11 Mei 2018 - 18:46

    Birgitte:

    Mai dai! wat vervelend zeg. Sterkte Riccardo, hopelijk ben je snel weer op de been ;)

  • 11 Mei 2018 - 20:34

    Wilma:

    Ow Richard, wat jammer nou, dat deze keetsuur je pelgrimshart pijn doet kan ik me levendig voorstellen! Heel vrstandig om belasting te verminderen door nu de bus te nemen!. Uit ervaring weet ik dat bewegen binnen de pijngrens over het algemeen aan te bevelen is, bijvoorbeeld door nu in de overnachtingsplaats te wandelen zonder bepakking.
    Ik hoop dat je spoedig herstelt en je je tocht weer te voet kunt hervatten!
    Sterkte!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Radicofani

Via Francigena

Via Francigena van Piacenza naar Roma

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2018

Senza fine

26 Mei 2018

Weggestuurd

23 Mei 2018

Piano piano

20 Mei 2018

Bont gezelschap

16 Mei 2018

Montefiascone
Richard

Actief sinds 28 Maart 2018
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 14827

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

14 April 2018 - 27 Mei 2018

Via Francigena

Landen bezocht: