Montefiascone - Reisverslag uit Montefiascone, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu Montefiascone - Reisverslag uit Montefiascone, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu

Montefiascone

Blijf op de hoogte en volg Richard

16 Mei 2018 | Italië, Montefiascone

Gisteren viel me 1 verschil met Nederland op, hier komt de weersvoorspelling redelijk vaak uit. Zo ook gisteren. Slecht weer voorspeld, en slecht weer gekregen. Omdat lopen in de regen nou niet bepaald een hobby van me is besloot ik een dagje de toerist uit te hangen in Bolsena. Beetje rondgelopen, hapje gegeten, naar boven geklommen om naar het kasteel te gaan. Ik wilde de toren van het kasteel op. Dat kon, kostte 2 euro. Maar voor 5 euro kon je ook het museum zien en het aquarium. Aquarium? Mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Eerst het museum. Veel opgegraven voorwerpen uit de tijd van de Romeinse en Etruskische beschaving, afgewisseld met uitleg over het ontstaan van het meer (vulkanisch), ontwikkeling van de mensheid en de lokale beestjes, etc. etc. Erg interessant, maar waar wij gewend zijn dat alles in 10 verschillende talen staat uitgelegd, is het er hier maar 1; Italiaans. Behalve dan de bordjes dat je niks mag aanraken :-) Je krijgt wel een boekwerk van 75 bladzijden in het Engels in je hand gedrukt, maar dat lees je toch niet. Moest weer ingeleverd worden trouwens.
Na 2 verdiepingen museum was het tijd voor de kelder, de visjes. Natuurlijk was het geen Seaworld, veel kleiner, maar leuk gedaan. Halfduister, en overal krekelgeluidjes om een spannend sfeertje te creeren. Leuk! En allerlei verschillende vissen, salamanders, krabben, kreeften, kikkers en schildpadden. En dan als slotstuk de toren, met een prachtig uitzicht over het meer. Snel naar beden vanwege het onweer...
'S avonds een hapje gegeten. Nou ja...hapje... Ik dacht doe eens gek, neem een pelgrimsmenu voor 2 tientjes. Dat heb ik geweten... Het begon al met de antipasti; een gigantisch bord vol met ham, salami, chorizo, gegrilde groenten, gepofte aardappel en bruschetta. Toen ik halverwege was werd de huisgemaakte fettucini al ragu gebracht (met minstens 2 ons gehakt), daarna nog scallopina al pommodoro e oregano met patates en insallata mista, citroentaart (half pakje boter schat ik) met een koffielikeurtje en een kopje thee na. En een liter water om alles weg te spoelen. Dat is nog eens waar voor je geld, al was ik blij dat mijn b&b op 2 minuten lopen lag. Dat redde ik nog net...
Vandaag naar Montefiascone gelopen. Ook aan het meer van Bolsena, maar dan dik 300 meter hoger. Prachtige vergezichten, mooie weggetjes door de bossen en niemand tegengekomen. Je hoort alleen de vogeltjes. Gelukkig net droog overgekomen. Ik slaap hier in het klooster, gerund door superlieve mensen. Wat een verschil met die kenau uit Acquapendente! Enig nadeel... de deur sluit om 21 uur, dus flink dooreten samen met een Amerikaans stel uit Atlanta dat hier ook logeert. Gezellig ervaringen gedeeld. Zij hebben Santiago 2x gedaan, maar zijn de 2e keer geschrokken hoe massaal het is geworden. Vandaar nu de Via Francigena, veel rustiger en qua niveau veel uitdagender.
Mochten jullie trouwens ooit hier zijn, de kathedraal is ontzettend mooi!
Ciao!

  • 16 Mei 2018 - 21:20

    Wilma:

    Hoi Richard, volgens mij kan ik je overhoren over de opgedane kennis in het museum, een leraar Italiaans zou vast trots op je zijn:)! Hopelijk blijft de regen weg de komende dagen!

  • 17 Mei 2018 - 06:33

    Carmela:

    Dat klinkt leuk dat museum met in de kelder een aquarium. Zo kom je verrassende dingen tegen als je af en toe ook de toerist uithangt ;-) Het leukste is natuurlijk dat je onderweg zoveel mensen tegenkomt, gelukkig niet zoveel als de tocht naar Santiago ;-)
    Want wat jij omschrijft 'een weggetje door de bossen waar je niemand tegenkomt' is op zijn tijd ook erg fijn, genieten maar weer.
    Ik zal wat zon die kant opsturen!


  • 17 Mei 2018 - 08:31

    Brigitte:

    Wauw, wat een koningsmaal! Ik kan me voorstellen dat je rollend naar je hotel moest :-) Fijn dat het lopen weer goed gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Montefiascone

Via Francigena

Via Francigena van Piacenza naar Roma

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2018

Senza fine

26 Mei 2018

Weggestuurd

23 Mei 2018

Piano piano

20 Mei 2018

Bont gezelschap

16 Mei 2018

Montefiascone
Richard

Actief sinds 28 Maart 2018
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 14819

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

14 April 2018 - 27 Mei 2018

Via Francigena

Landen bezocht: