Rust! - Reisverslag uit Pontremoli, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu Rust! - Reisverslag uit Pontremoli, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu

Rust!

Blijf op de hoogte en volg Richard

19 April 2018 | Italië, Pontremoli

Vandaag de eerste rustdag. Afscheid van de dames genomen, en weer helemaal alleen. Genoeg tijd dus om alles even op een rijtje te zetten.
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties! Weliswaar neem ik niet de tijd om alles te beantwoorden, maar ik vind het ontzettend fijn om ze te lezen. Ga daar vooral mee door!
Alice sprak al van het zijn in een andere wereld, en dat is precies hoe ik het beleef. Natuurlijk heb je hier ook kassamedewerkers die je niet aankijken en groet in de steden lang niet iedereen terug, maar over het algemeen krijg ik leuke gesprekken. Wildvreemde mensen die je aanspreken omdat je pelgrim bent. In de supermarkt in Fidenza kwam een oud mannetje naar me toe. Sei un pelgrim? Si! Di dove sei? Sono Olandese. Ah... Holland. Oe gaan het menirrr? Of een tegemoetlopende dame die meteen een praatje begint en trots is dat wij pelgrims haar mooie streek aandoen. Of een nog ouder mannetje die een enorme tuin met een zeis aan het bewerken is, daarmee stopt om een praatje te maken en vraagt of je iets nodig hebt. Medepelgrims die je helpen om een beek over te steken, of die het gezellig vinden dat je een stuk meeloopt.
Wat een fantastisch idee om Italiaans te leren, dat heeft me hier al heel veel opgeleverd. Geeft een enorme kick dat je onderweg een ostello belt en in het Italiaans een kamer kunt reserveren (Laura, Birgitte en Micha bedankt!).
Morgen weer in de benen. Totaal 34 km, maar hopelijk vind ik een slaapplek op de helft.
Ciao!

  • 19 April 2018 - 21:45

    Birgitte:

    Succes morgen! Leuk om al die mensen te ontmoeten maar ook heerlijk op jezelf te zijn.

  • 19 April 2018 - 22:01

    Wilma:

    Mooi beschreven Richard, morgen uitgerust aan het vervolg beginnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pontremoli

Via Francigena

Via Francigena van Piacenza naar Roma

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2018

Senza fine

26 Mei 2018

Weggestuurd

23 Mei 2018

Piano piano

20 Mei 2018

Bont gezelschap

16 Mei 2018

Montefiascone
Richard

Actief sinds 28 Maart 2018
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 14874

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

14 April 2018 - 27 Mei 2018

Via Francigena

Landen bezocht: