Cultuurshock - Reisverslag uit Aulla, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu Cultuurshock - Reisverslag uit Aulla, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu

Cultuurshock

Blijf op de hoogte en volg Richard

20 April 2018 | Italië, Aulla

Na een welverdiende rustdag (vind ik zelf althans) vandaag weer flink aan de bak. De etappe was 32,5 km. Ik was van plan om hem in 2 gedeeltes te lopen, maar de enige onderkomens lagen na 8 en 10 km. Daar was ik om half 11 al, daarom maar doorgelopen naar het eindpunt, Aulla. Mooi en lelijk wisselen elkaar in rap tempo af. In het begin dwars door een industriegebied, maar daarna loop je weer in een bos op een smal slingerend paadje en zijn de enige geluiden die je hoort zingende vogels en een kabbelend beekje. Maar dan wel nadat ik door een voltallige klas van zo'n 40 kinderen ben begroet.
Het einde was weer minder, Aulla is een grote stad waar elke automobilist probeert om je van het zebrapad te scheppen. Een ware cultuurshock! Dat was ik niet meer gewend.
Kijken wat er morgen op mijn pad komt.
Vanochtend in Pontremoli werd ik hartelijk begroet door een oud vrouwtje die mij tegemoet liep. Toen ze achter me liep schreeuwde ze tegen een vriendin die verderop liep; che bell'uomo he! Mocht je nog wat extra zelfvertrouwen nodig hebben; kom naar Italie :-)
Ciao!

  • 20 April 2018 - 22:13

    Wilma:

    Een lange wandeling met afwisseling vandaag Richard! Als je terug komt ben je misschien wel een Italiaanse macho geworden na dit soort ervaringen:)

  • 21 April 2018 - 08:34

    Fleur:

    Wat een leuk avontuur is het nu al. Veel plezier weer de komende dagen!

  • 21 April 2018 - 16:50

    Hans:

    Hi Richard, wat een mooie reis. Je geniet er volop van. Leuk om te lezen hoe het je vergaat. Geniet..

  • 21 April 2018 - 19:30

    Birgitte:

    Leuk hoor al die afwisselingen en verrassingen. Nu niet naast je (wandel)schoenen gaan lopen hè na dat compliment?

  • 22 April 2018 - 07:14

    Rianne :

    Leuk om al je belevenissen te lezen! Veel plezier en geniet van al het moois!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Aulla

Via Francigena

Via Francigena van Piacenza naar Roma

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2018

Senza fine

26 Mei 2018

Weggestuurd

23 Mei 2018

Piano piano

20 Mei 2018

Bont gezelschap

16 Mei 2018

Montefiascone
Richard

Actief sinds 28 Maart 2018
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 14864

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

14 April 2018 - 27 Mei 2018

Via Francigena

Landen bezocht: