Opzij opzij opzij - Reisverslag uit Siena, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu Opzij opzij opzij - Reisverslag uit Siena, Italië van Richard Haart - WaarBenJij.nu

Opzij opzij opzij

Blijf op de hoogte en volg Richard

06 Mei 2018 | Italië, Siena

Gisteren was een prima wandeldag. Lekker weer, mooie omgeving en een flink stuk samengelopen met de 7 Brazilianen. Bij aankomst in Siena bleek de Duitser Peter wederom mijn kamergenoot te zijn. Samen gegeten en lekker gediscussieerd over burnouts, politiek, rechtsextremisme en vele andere dingen.
Vandaag dagje Siena gedaan. Een bijzonder gevaarlijke stad. Ik moest groepen toeristen ontwijken (die trouwens meer aandacht hadden voor hun telefoon dan voor de bezienswaardigheden en de reisleider), aan de kant gaan voor een paar honderd fietsende kinderen voorafgegaan door een politieauto en ben ik bijna ondersteboven gelopen door het voltallige Siena rugbyteam.
Uiteindelijk ben ik terechtgekomen in de botanische tuin, vlakbij het centrum. Veel groter dan ik verwacht had, en een oase van rust. Lekker tussen de zingende vogels en kwakende kikkers gezeten.
Ik was daar nog niet vandaan of het was gedaan met de rust. Er was een oefening van 2 vaandelzwaaiers begeleid door een trommelaar. Dat 1 persoon zo'n herrie kan maken...
Zojuist een gezprek gehad met mijn nieuwe kamergenoot Fabio. Hij heeft me zojuist bijgespijkerd m.b.t. het leven van M.C. Escher die lange tijd in Italie heeft gewoond, hetgeen ook terugkomt in zijn werk. En ik heb tips gehad over de keuken van Lazio. Hijzelf eet nu luid smakkend zijn zelf gekochte diner; rauwe groene bonen, tomaatjes en peccorino kaas. Streekproducten zegt hij. Ik vond de saltimbocca in het restaurant toch lekkerder...
Ciao!

  • 07 Mei 2018 - 15:33

    Brigitte:

    haha, geen saaie dag dus!
    rauwe groene bonen....hebben de biologische/verantwoorde maaltijden Italië nu ook al bereikt? Volgens mij heeft de Italiaanse keuken inderdaad wel betere dingen, een lekkere pasta, of antipasti...

  • 10 Mei 2018 - 08:11

    Fleur:

    Hoe vond je Siena? Super he? Je loopt zo de middeleeuwen in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Siena

Via Francigena

Via Francigena van Piacenza naar Roma

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2018

Senza fine

26 Mei 2018

Weggestuurd

23 Mei 2018

Piano piano

20 Mei 2018

Bont gezelschap

16 Mei 2018

Montefiascone
Richard

Actief sinds 28 Maart 2018
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 14869

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

14 April 2018 - 27 Mei 2018

Via Francigena

Landen bezocht: